fbpx

Leveranciers – TIPPR.SHOP

De TIPPR.SHOP maakt het voor jou mogelijk om extra omzet te genereren via de horeca. Je verkoopt jouw onderscheidende producten voor thuisconsumptie via de horeca direct aan de consument.

Producten in de TIPPR.SHOP plaatsen?



De horeca staat onder druk, in 2020 is de omzet al met 40% afgenomen en dit heeft ook impact op jou. Veel ondernemers werken nu door alle maatregels in een verliesgevende situatie.

– TIPPR.SHOP –

EEN HORECA webshop BINNEN 5 MIN.

Het avondje uit in de horeca krijgt te maken met toenemende concurrentie van de hobbykok en amateur cateraar. De omzet van de supermarkten is gestegen en gaat verder toenemen in 2021. De horeca heeft nieuwe omzetstromen nodig.

Extra omzet

De TIPPR.SHOP zorgt voor extra omzet. Als de winkels sluiten en de behoefte naar onderscheidende producten steeds sterker wordt is de horeca-winkel open.

Slow Retail

De TIPPR.SHOP wordt gezien als Slow retail: Proef, geniet, koop. Gasten kunnen de producten in een veilige en gastvrije omgeving eerst proeven en vervolgens direct kopen en meenemen.

Strijd aangaan

Met het starten van een TIPPR.SHOP gaan we de strijd aan in een zeer concurrerende markt. “Help de horeca” is nog nooit zo tastbaar geweest.

Hoe werkt het?

Om producten via TIPPR beschikbaar te maken, betalen leveranciers 75 euro per productpagina. Je kan je direct aanmelden via www.mijn.TIPPR.nl.

Als het product actief is op TIPPR kan het met één klik worden toegevoegd aan de TIPPR.SHOP van de horeca-zaak. Na registratie neemt TIPPR binnen 24 uur contact op om het product online te activeren.

ALS JIJ HET NIET VERKOOPT kiezen ZE WEL voor EEN ANDER!

Jij kan ook ondernemers aansluiten door ze te helpen met het starten van een eigen webshop. Normaal een grote investering en heb je veel expertise nodig, nu gratis en collectief.

De ondernemer kan direct starten met de verkoop van jouw productportfolio aan de winkelende consument. In de horeca zaak scant de consument een QR-code waarmee ze direct naar de webshop gaan. Bestellen, betalen en direct meenemen/afhalen.

Meer willen weten over de TIPPR.SHOP?

Vragen & Antwoorden

Horeca – Prijzen & Inkomsten

De omzet wordt twee keer per maand opgemaakt op de 14de en 28ste van de maand en daarna binnen drie dagen uitgekeerd.

De horeca hanteert eigen prijzen, door de transactie via TIPPR te laten verlopen kan de horeca ondernemer ook een onderscheid maken tussen een product via TIPPR of een product consumeren in de horeca onderneming. Daarnaast is hiervoor gekozen omdat het anders juridisch niet mogelijk is om producten voor thuis te verkopen.

Horeca – Overige

Hier mag de horecaondernemer zelf een keuze in maken. Wanneer de consument de producten op komt halen in de onderneming zorgt dit wel voor extra omzet.

Als horecaondernemer kan je via de TIPPR een gratis webshop aanmaken. Als horecaondernemer kan je dan contact opnemen met de leverancier en die kan vervolgens een account aanmaken op mijn.TIPPR.nl zodat je de producten kan gaan verkopen. Indien je het product niet tegenkomt kan je het ook aan TIPPR laten weten, dan nemen wij contact op met de leverancier

Zodra de leveranciers producten online beschikbaar heeft gesteld, kan de horecaondernemer direct de producen toevoegen aan de webshop.

Iedere shop zien we als een unieke afzet locatie, ter controle van de gegevens vragen wij even geduld om alles goed te keuren.

De keuze is geheel vrijblijvend. Door het aanbieden van horeca-producten online kan er extra omzet en traffic gegenereerd worden. Doordat dit onderdeel van je bedrijfsvoering is zal het geen extra werk kosten.

Horeca – Gasten

Nee, het is niet nodig voor gasten om de TIPPR-app te downloaden, zij hoeven alleen een QR-code te scannen. Met de QR-code gaan ze direct naar de shop van de horecaondernemer en kunnen ze een bestelling plaatsen

Ja, je kan met de camera van een telefoon of tablet de QR-code scannen. Als horeca-ondernemer geef je wel eerst je medewerkers de mogelijkheid om producten mee te geven door middel van het scannen. Daarom is het nodig om de app te downloaden om producten goed te keuren in de TIPPR.SHOP.

Horeca

Leveranciers betalen maandelijks een bedrag aan TIPPR wat afhangt van het aantal producten dat zij op TIPPR  hebben staan. Daarnaast vragen we een administratie bijdrage van 5% om de onkosten van ons te dekken per bestelling.

De bevoorrading van de horeca zal volgens bestaande routes via de leverancier verlopen. Hou er wel rekening mee dat je van de producten die je in de shop aanbiedt een hogere voorraad hebt.

De prijsbepaling ligt bij de horecaondernemer. Wel wordt er vanuit TIPPR een horeca adviesprijs gegeven.

Door het scannen van de QR-code van de gast geef je als horecaondernemer het signaal van overdracht. Indien dit is verwerkt zal deze meegenomen worden in de uitbetaling.

Het is mogelijk om de webshop op een bedrijfswebsite te integreren. Daarnaast ontvang je verschillende media tools, zoals stickers, posters, tafelkaartjes en menukaarten. We raden aan om het eventueel ook op social media te promoten. De horeca kan zijn volgers activeren om producten extra af te nemen. Daarnaast zou je de medewerkers ook kunnen adviseren de producten te verkopen aan tafel.

samen sterk aan het werk

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR’n

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

no waste missie

35% van de voedselverspilling vindt plaats in de horecaketen Elk jaar gaat 1,6 miljard ton voedsel (1,3 miljard ton, $1 biljoen of 1/3 van de...

TIPPR no waste plein – BBB 2022

Van 10 tot 12 oktober vindt de BBB Maastricht plaats en bouwt TIPPR een no wast plein van 110 vierkante meter. Tijdens de BBB...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.