fbpx

Take it away or leave it to stay!

Dit artikel verder lezen in de app?



Het is weer tijd voor de afhaalmaaltijden. De mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je gasten geen weken zonder jouw heerlijke maaltijden zitten. Via een afhaaloptie blijf je beschikbaar voor je gasten en houd je de zaak draaiende! Twee vliegen in één klap! We hebben een aantal TIPPs voor je opgeschreven. #SAMENSTERK

Alle TIPPs voor je op een rij:


TIPP 1. Zorg voor een afhaallocatie. Dit kan heel simpel. Gooi een raam open of deur open en plaats er een tafel voor. Op die manier kunnen je gasten de maaltijden aanpakken en komen ze niet binnen.

TIPP 2. Laat je gasten weten dat ze kunnen afhalen! Ook bij afhalen is communicatie met je gast heel belangrijk. Laat op je website en sociale mediakanalen weten dat jullie nog steeds open zijn voor je gast. Post het daarnaast in je nieuwsbrief en link naar het menu. Vergeet niet de tijden erbij te vermelden!

TIPP 3. Wees creatief met je maaltijden. Natuurlijk zet je jouw speciale maaltijden op de kaart, maar daarnaast is het ook nu de tijd om bepaalde producten op te maken. Maak gebruik van producten die sneller op moeten, zodat je niets weg hoeft te gooien.

TIPP 4. Houd het simpel. Zet niet te veel gerechten op je menu, kijk naar de hardlopers op je kaart en maak een keuze. Zo voorkom je dat je uiteindelijk eten moet weggooien omdat het niet besteld wordt.

TIPP 5. Schat de tijd in. Om te zorgen dat het eten niet koud is zodra je gasten thuis zijn en daardoor kwaliteit verliest is het belangrijk om goed de ophaaltijd te communiceren met je gast. Of geef je gasten een (uitleg) mee hoe ze de maaltijden het beste zelf kunnen opwarmen.

TIPP 6. Kies de juiste verpakking. Mocht je ervoor kiezen om je gasten de maaltijden warm af te laten halen, zorg dat voor een verpakking die de maaltijd ook warm houdt. Kijk ook naar duurzaam materiaal of materiaal dat teruggebracht kan worden (recycle).

TIPP 7. Start met abonnementen. Biedt de (thuis)werkers een lunchabonnement aan en zorg dat er iedere middag een pakketje klaarstaat om mee te nemen.

TIPP 8. Bepaal je betaalmethode. Maak een keuze in online en fysiek betalen. Om de risico’s te verlagen en onnodig fysiek contact te voorkomen, kun je gasten het beste online laten betalen.

TIPP 9. Zorg voor de veiligheid van personeel. Denk aan mondkapjes, handschoenen en genoeg desinfectiemiddel voor je personeel.

TIPP 10. Voeg je menukaart toe aan de afhaalmaaltijd. Zo weten je gasten wat de mogelijkheden zijn voor hun volgende bestelling.

TIPP 11. Open je eigen webshop. Met de TIPPR.SHOP heb je binnen 5 minuten al een eigen gratis webshop. Plaats hier producten op die jouw gast ergens anders moeilijk kan krijgen. Op deze manier geef je hen een reden om speciaal naar jullie te komen. #Supportyourlocals

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

Aan de slag met Digital Selling!

Dit artikel verder lezen in de app? Open in de app Besteed je tijd aan dingen...

Aan de slag met Social Selling!

Dit artikel verder lezen in de app? Open in de app Afgelopen maandag was de Digital...
Advertisment

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

Instagram
LinkedIn
Share
×

Hallo!

Neem hieronder contact met ons op via Whatsapp chat of stuur een email naar info@tippr.nl

× Whatsapp ons gerust!