fbpx

Supermarkt neemt rol van Horeca over – #SAMENSTERK

Dit artikel verder lezen in de app?



In deze tijd hebben we meer dan anders te maken met concurrentie van de supermarkt. Gaat de consument een maaltijd bestellen in de horeca of wordt deze in de supermarkt gekocht?

Wat als ondernemingen een soort van abonnement gaan opstarten waarbij je dus één, twee, of meerdere keren per week of maand een horecapakket voor thuis geleverd krijgt met recepten en wijnen? Zie dit als het idee van de maaltijdbox, zoals bijvoorbeeld Hello Fresh of Marley Spoon. Gasten willen misschien graag een romantisch horeca etentje tijdens het weekend, zoals ze normaal ook zouden doen. Dan kan je dus kiezen voor de ‘Verwenbox’ waar je een tweegangen diner met bijpassende wijn en een verassingsdessert bij krijgt. Je kunt ook denken aan de zondagmiddag ‘brunchbox’, waar je een heerlijk ‘cold pressed’ sapje in terugvindt samen met een eggs benedict en zalm bagel. Deze kan heerlijk in de zon in de tuin of op het balkon genuttigd worden om toch een beetje het idee te krijgen dat je ‘uiteten’ bent in de horeca.

Zo gun je je gasten toch nog hun ‘uit eten’ ervaring geven, maar dan aangepast op de huidige realiteit. Zo blijf je zelf ook bezig als ondernemer!

Wil je meer van onze #SAMENSTERK posts? Download de app om met ons mee te TIPPR’n.

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

no waste missie

35% van de voedselverspilling vindt plaats in de horecaketen Elk jaar gaat 1,6 miljard ton voedsel (1,3 miljard ton, $1 biljoen of 1/3 van de...

TIPPR no waste plein – BBB 2022

Van 10 tot 12 oktober vindt de BBB Maastricht plaats en bouwt TIPPR een no wast plein van 110 vierkante meter. Tijdens de BBB...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.