fbpx

Spotify marketing in de horeca

Heb jij ook elke dag zo’n lekkere playlist aanstaan in je horecazaak en merk je dat je gasten hier goed op reageren? Wat goed! Het is namelijk zo dat muziek minstens zo belangrijk is als het eten of de drank zelf. Door middel van Spotify marketing zorg je ervoor dat je top-of-mind blijft en je gasten jouw horecazaak niet vergeten.

Download de TIPPR-app?



Uit het TIPPR trendrapport 2022 blijkt dat neuro horeca een belangrijk onderdeel is om gasten langer in de horeca te houden en vaker terug te laten komen. Muziek is een hele belangrijke factor voor een horecazaak en dan met name achtergrondmuziek.

15% van de gasten blijft langer zitten wanneer de juiste muziek op het juiste volume aanstaat. Hierdoor raken je gasten niet geïrriteerd en is het mogelijk om op een normale toon met elkaar te blijven praten.

Op het moment dat de juiste playlist aanstaat, waarbij je de wensen en behoeften van je gasten in acht neemt, worden je gasten vrolijk.

Tijdens de lockdown was de horeca niet open en kwamen veel horecaondernemers met alternatieven. Van 3-gangen menu’s tot aan ‘do-it-yourself’ boxen. Ook werden er steeds meer diners georganiseerd waarbij mensen zelf de keuken indoken.

Toch komt een avondje thuis kokkerellen of eten niet helemaal overeen met een etentje in een restaurant of café. De sfeer is net even anders, je hebt veel minder mensen om je heen en je gasten missen die leuke playlist die altijd aan stond in jouw horecazaak.  

Borrl Kitchen Deli heeft hier dé oplossing voor, namelijk de Spotify Playlist scan. Borrl Kitchen Deli heeft bijvoorbeeld hun Spotify Code op hun visitekaartje afgebeeld. De code kan ook op de menukaart worden afgebeeld. Hierdoor kan iedereen met het visitekaartje of met de menukaart deze code scannen en thuis de playlist afspelen.

Op deze manier wordt het mogelijk om de positieve sfeer die de gast altijd ervaart in de horecazaak, mee te brengen naar huis. Zo ben je top-of-mind en word je niet vergeten omdat de playlist je gasten doet denken aan jouw horecazaak.

Ben jij nieuwsgierig geworden, maar weet je nog niet hoe het werkt? Geen zorgen, hieronder wordt het stap voor stap uitgelegd!

  1. Open de Spotify app en selecteer de playlists waarvoor je een Spotify Code wil maken.
  2. Klik op de knop met drie bolletjes en kopieer de link naar de playlist.
  3. Klik hier om de link in te voeren en creëer de code.
  4. In dit paneel kun je het uiterlijk van de code aanpassen. Nadat je dit hebt gedaan kun je de Spotify Code downloaden.

Er is ook nog een andere manier waarop je aan de Spotify Code kunt komen. Met deze manier is het alleen niet mogelijk om het design van de code aan te passen.

  1. Open de Spotify app en klik op de drie bolletjes wanneer je de juiste playlist hebt geselecteerd.
  2. Klik vervolgens op de afbeelding met de Spotify Code en sla de foto op.
  3. Ga naar de foto app en snijd de foto bij zodat je alleen de Spotify Code overhoudt.  

Hoe maak jij je eigen Spotify Code aan?

Wil je deze code scannen? Open de Spotify app, klik dan eerst op zoeken en daarna op het camera icoontje rechts bovenin. Wanneer je de code scant, krijg je meteen de playlist van Borrl Kitchen Deli te zien.

Spotify code
Spotify Code Borrl Kitchen Deli

Inspiratie opdoen? Hieronder staan zeven playlists van verschillende horecazaken in Amsterdam.

  1. Daalder
  2. Jacobsz
  3. Rijks
  4. Wijmpje Beukers
  5. Sjefietshe
  6. Cannibale Royale
  7. Binnenvisser

Nu je weet hoe je een Spotify Code aanmaakt en scant, rest er jou nog één ding. Kies jouw beste playlist en laat je gasten de sfeer in jouw horecazaak meenemen naar huis en blijf top-of-mind!

Uiteraard kan je een playlist maken voor je gasten via Spotify. Hou er alleen wel rekening mee dat het zakelijke gebruik hiervan niet is toegestaan, ook als je Buma en/of Sena zou betalen. Dit geld naast het betaalde account van Spotify ook voor Apple Music.

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR’n.

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

no waste missie

35% van de voedselverspilling vindt plaats in de horecaketen Elk jaar gaat 1,6 miljard ton voedsel (1,3 miljard ton, $1 biljoen of 1/3 van de...

TIPPR no waste plein – BBB 2022

Van 10 tot 12 oktober vindt de BBB Maastricht plaats en bouwt TIPPR een no wast plein van 110 vierkante meter. Tijdens de BBB...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.