fbpx

Millennial Trendrapport 2021

Altijd op de hoogte blijven?



Het jaar waar we de afgelopen maanden met zijn allen zo naar uit hebben gekeken, is alweer een aantal weken bezig. Zonder exact te weten wanneer, wordt dit het jaar met nieuwe mogelijkheden, uitdagingen en kansen die we met beide handen moeten aanpakken.

2020 heeft gezorgd voor creativiteit, samenhorigheid en doorzettingsvermogen onder horecaondernemers. Dat samen, heeft ons een tsunami aan trends voor 2021 gebracht. In het Millennial Trendrapport 2021 behandelen we deze nieuwe, versnelde en verzwakte trends van 2021, die jou een realistisch beeld bieden. We helpen je uitgebreid antwoord te geven op de volgende vraag:

Hoe maak je 2021 zo succesvol mogelijk?

  • Creëer ontspanmoment voor de gast;
  • Creëer unieke gezelligheid;
  • Verkoop jouw verhaal;
  • Laat zien dat je trots bent;
  • Focus op de gezonde functies van voeding en dranken;
  • Presenteer lokale producten en leveranciers;
  • Jouw terras als redder in nood! Richt deze optimaal in;
  • Focus op gemak;
  • Biedt jouw service aan; offline & online;
  • Communiceer alles met je gasten!

Bovenstaande punten worden verder toegelicht in het rapport. Dit wordt gedaan op basis van de data van bijna 10 Miljoen hits die TIPPR afgelopen jaar heeft gerealiseerd. We hebben deze data door vertaald in een aantal trends, die we maar al te graag met je delen. 

  1. Verwenmomenten
  2. Lokaal vakmanschap, verhaal en kwaliteit
  3. Functional, Food & Beverages
  4. Balans tussen mens en omgeving
  5. Escapism
  6. Cocooning
  7. Digital hospitality

Hoe maak je van 2021 een top jaar? Om een juist beeld van de behoefte van Millennials te creëren, hebben we ook nog onderzoek gedaan naar de verwachtingen van deze generatie. Millennials* zijn volgens het onderzoek van FoodService Instituut Nederland namelijk de generatie die het meeste buiten de deur eet, het meeste in de horeca besteed en een belangrijke, invloedrijke rol speelt in onze toekomst. Een generatie die je waarschijnlijk als horecaondernemer écht wil begrijpen. Al kan dat soms wel lastig zijn. De Millennial generatie is heel breed; van student tot werkende koppels met kinderen. Daarnaast maakt de ene Millennial een keuze op basis van luxe en merken, waar de ander de keuze baseert op duurzaamheid en het milieu. Hierdoor kan de mening van hen soms erg verschillen.  Het is al horecaondernemer daarom belangrijk dat je voor jezelf weet welke ‘subgroep’ je van deze generatie in jouw gast herkent, om hier op de juiste manier op in te spelen.

1. Verwenmomenten

Verwennerij stond centraal in 2020. Mensen gunden zichzelf een verwenmomentje en dat zal in 2021 naar verwachting zo blijven. Waar het verwenmomentje andere jaren misschien bekend stond als een spa-dag, luxe uiteten of vakantie, worden in 2021 de kleinere dingen geapprecieerd. Het samen zijn met vrienden onder het genot van een lekker speciaal biertje of cocktail is al genoeg.

Open de app en lees de blog
Trend: alcohol-vrije drankjes

Kwaliteit vs. gezelligheid

Kwaliteit is één van de onderwerpen die gezien wordt als verwennerij. In 2020 zagen we dit terug komen in de vraag naar kwalitatieve wijnen, kazen, desserts en craftbeer. Mensen kozen eerder voor een extra dessert en lieten het ‘normale’ biertje staan voor een spannendere optie. Er stonden zelfs sterrenchefs bij mensen in de keuken en de speciaalzaken draaiden overuren. 

Ontdek in de TIPPR-app: Roza Pastry
Ontdek in de TIPPR-app: Grasecco
Ontdek in de TIPPR-app: Le Favori

De kwaliteit blijft belangrijk, maar überhaupt weer naar de horeca toe kunnen is voor velen nog belangrijker. Kijk kritisch naar je prijzen. Nederlanders vinden uit eten gaan nog steeds te duur. Focus dus niet alleen op de hoogste kwaliteit en omzet. Een gezellige avond genieten voor een iets lagere prijs zal voor vele een reden zijn om vaker terug te komen. Ga opzoek naar jouw meerwaarde en focus op de winst op lange termijn. De sfeer is je belangrijkste onderscheidend vermogen.

Lokaal

Het sluiten van de grenzen en de beweging #supportyourlocals zorgde er afgelopen jaar voor dat mensen hun boodschappen bij lokale winkels en horecazaken deden. In 2021 verwachten we dat wanneer de horeca weer open is, de verkoop bij speciaalzaken iets zal afnemen. Wat natuurlijk niet gek is, gasten kunnen weer bij hun favoriete horecazaak binnen zitten. Probeer ook wanneer de deuren weer geopend zijn jouw producten online aan te bieden voor thuis. Ga voor slow retail; Laat gasten producten proeven en gelijk meenemen voor thuis.

Jouw eigen webshop om lokale producten te verkopen binnen 5 minuten? Open de TIPPR-shop:



Trending op TIPPR: lokaal bier uit Zeeland
Extra omzet door jouw producten te verkopen via Tippr.shop
Trending op TIPPR: circulaire sappen van THIJS-juice

Millennials over verwennerij

Verwennerij in 2021 wordt bij Millennials niet geheel anders vertaald. Zij associëren het woord verwennerij in 2021 met; vrijheid, gezelligheid en genieten van het leven en dat allemaal het liefste met je vrienden. Het draait Millennials om het sociale aspect dat ze door de sluiting van de horeca hebben gemist. “VOOR MIJ IS VERWENNERIJ IN 2021; DINGEN DOEN WAAR JE BLIJ VAN WORDT” 

“Voor mij is verwennerij in 2021; Dingen doen waar je blij van wordt” 

Niet alleen het sociale aspect tijdens het verblijf in de horeca, maar ook tijdens het werken. Veel Millennials hebben hun (bij)baan in de horeca afgelopen jaar moeten missen. Dit zal in 2021 weer op gang komen. Voor de Millennial twee vliegen in één klap. Werken en socializen tegelijkertijd, je krijgt er zelfs voor betaald!”VOOR MIJ IS VERWENNERIJ IN 2021; DINGEN DOEN WAAR JE BLIJ VAN WORDT” 

Hun voorkeur gaat uit naar het vieren van vrijheid en gezelligheid in de horeca. Regelmatig uiteten gaan en geen rekening houden met de inhoud van je portemonnee is normaal voor het jongere deel van deze generatie. Ze betalen dan ook liever wat meer voor een speciaal moment of speciaal biertje. Ondanks dat steeds meer Millennials hun leefstijl bewust aanpassen en producten kopen voor de lange termijn, zijn ze in de horeca echt om te genieten. 

Millennials verleiden om naar jouw zaak te komen vraagt om prima eten tegen een goede prijs, maar vooral een goede sfeer.

2. Lokaal vakmanschap, verhaal en kwaliteit

Vakmanschap houdt simpel gezegd in dat je je vak beheerst en de vaardigheden hebt om kwalitatief hoog werk te leveren. Dit kan natuurlijk alleen gedaan worden als je liefde hebt voor het werk dat je doet en dat is nou juist waar jij in 2021 het verschil mee gaat maken!

Lokaal met een mooi verhaal

Gasten zijn sneller geneigd een aankoop te doen als er een inspirerend, verrassend of grappig verhaal achter het gerecht of product schuilt. Laat zien welke speciale producten en ingrediënten jullie gebruiken. Neem je gast mee in de romantiek van de ambachtsman.

Is jullie biertje lokaal gebrouwen of heeft jouw dessert een speciaal verhaal van de chef? Communiceer dit! Daarnaast zorg je met het gebruik van lokale producten niet alleen voor meer omzet. Het is efficiënt voor jouw zaak, korte lijntjes, snel schakelen, korte levertijden, weinig kilometers. Je laat tegelijkertijd zien dat je bezig bent met duurzaamheid. 

Storytelling

We hebben het al benoemd; communiceer je verhaal! Het werkt écht. Plaats bijvoorbeeld een foto van het gerecht op social media en maak het nog geloofwaardiger en persoonlijker. Laat de chef zelf zijn verhaal vertellen. 

Offline is het altijd handig om het verhaal achter een product of gerecht uit te lichten op je menukaart. Mensen zijn eerder geneigd geld neer te leggen voor een speciaal gerecht met een verhaal. Een meer persoonlijke aanpak kan ook. Laat jouw team het verhaal aan tafel vertellen en zorg ervoor dat je je gasten meeneemt op reis.

Lees in de app: storytelling werkt omzetverhogend
Lees in de app: storytelling
Lees in de app: communicatie is key

Millennials over lokaal vakmanschap

Millennials zijn over het algemeen erg merkgevoelig. Ze geven aan het te waarderen wanneer horecazaken met lokale bedrijven en producten werken. Het is voor de meeste geen dealbreaker als je het niet doet, maar ze waarderen het wel.

Ook geeft het jongere deel Millennials aan dat zij zelf niet zo snel gebruik zouden maken van lokale producten zodra ze thuis koken. Mits ze het geld ervoor zouden hebben. Dan zou de horecakwaliteit thuis, het geld zeker waard zijn. Dit is ook wat de oudere groep Millennials onderscheid. Werkende Millennials hebben vaak meer te besteden en geven dit dan liever uit aan de kwaliteit van horeca voor thuis. De ene met de reden dat het duurzaam is, de ander omdat het luxe uitstraalt.

Waar de Millennials het wel met elkaar over eens zijn, is dat ze bereid zijn om meer te betalen voor betere kwaliteit.

3. Functional, Food & Beverage

Gezondheid rondom voeding is al jaren een hot topic in de horeca. Dit is niet zo zeer veranderd door COVID-19, maar heeft mensen wel nóg bewuster gemaakt. Mensen zijn zich bewuster bezig gaan houden met wat ze in hun mond stoppen. Je bent wat je eet, is in 2021 een belangrijk onderwerp in de horeca. Dit betekent dat je aan de slag moet met de functie van de gebruikte ingrediënten en de transparantie die hierbij wordt gevraagd. 

Gezondheid

Gezonde gerechten en drankjes worden ook steeds belangrijker. Of in ieder geval producten die gezonder zijn dan anderen. Want ondanks de populaire low-ABV dranken, zijn Nederlanders nog steeds niet vies van wat alcohol. Een kans voor de functional/alternatieve drankjes. Ze maakte dit jaar langzaam hun entree op de Nederlandse markt en dit zal naar vermoeden een populaire trend blijven in 2021. De consument is opzoek naar gezonde alternatieven. Heb jij de juiste producten al op jouw kaart staan?

(Alternatieve) producten

De Functional trend zagen we in 2020 al leven onder de bewuste consumenten in de markt. Leveranciers speelde er gretig op in. Product na product werd geïntroduceerd. Producten gemaakt met ingrediënten met een functionele werking en alternatieven op ongezonde producten. Er zijn enorm veel producten en opties om straks aan jouw gasten te serveren! We hebben een aantal producten die ons opvielen op een rijtje gezet:

  • RTD-cocktails: RTD staat voor ready to drink. Cocktails die geen moeite kosten om te bereiden worden in 2021 meer gewaardeerd. Dit zien mensen namelijk en als een verwenmomentje en als een ‘gezondere’ optie.
  • SIPSLEEP: SIP is een voorbeeld van een functional drink. Het drankje bevat allerlei ingrediënten die ervoor zorgen dat je lekker slaapt en de volgende dag uitgerust wakker wordt. Perfect na een lang diner. 
  • Hard Seltzers: Dit drankje vloog je om de oren. Niet zo zeer een gezond drankje, maar wel een gezond alternatief op vele andere alcoholische versnaperingen. Ook komend jaar waar gasten bewuster bezig zijn met eten, zal dit voor vele als een gezond alternatief worden gezien.
  • Alcoholvrije alternatieven: Vien0% speelt in op deze trend door een breed assortiment alcoholvrije wijnen aan te bieden op basis van fruit- en groentesappen.
  • Kombucha: Ook een functional drink. We zien het drankje de laatste tijd steeds meer verschijnen. Dit drankje is gemaakt op basis van gefermenteerde zwarte of groene thee. Er wordt gezegd dat het ook ontstekingsremmend werkt. Een lekker frisdrankje dat meewerkt aan de gezondere levensstijl.
  • Smoothie bowls: Een gezond, vegan ontbijt gemaakt van fruit. Açaí Benelux biedt deze smoothie bowls aan. De meest populaire variant van de smoothie bowl is de açaí bowl. De açaí bessen zijn erg gezond en bevatten veel antioxidanten.
Trending op TIPPR: Bruys Hard Seltzer in de mix
Trending op TIPPR: Functional drinks –
SIP SLEEP

Trending op TIPPR: Functional kombucha – Butcha – Sir Joe

Millennials over gezond en functioneel

Millennials zijn over het algemeen bewust van wat ze consumeren. Daar blijft het bij een deel alleen wel bij; het bewust zijn. Bewust zijn van wat ze eten, wat het met het milieu doet en zich verantwoordelijk voelen voor het milieu, dat doen ze zeker. Het enige wat dit tegenwerkt is hun gedrag. We zien dit vooral terug bij jongere Millennials. Hierbij zien we de vraag naar de Hard Seltzers en RTD-cocktails wel stijgen. 

Millennials Leven om te eten

De generatie Millennials leeft om te eten. Ze zijn niet zoals de oudere generaties die eten om te leven. Eten is voor Millennials van cruciaal belang voor hun status en emotionele welbevinden. We merken dat de iets oudere Millennials bewuster omgaan met hetgeen wat ze consumeren. Zij hebben vaak ook iets meer te besteden en zijn daardoor bereid om meer te betalen voor een gezond product.

Toch is uiteten gaan voor de meeste Millennials een soort cheatday. Waar ze vooral willen genieten (daar heb je het woord weer) en zich niet constant bezighouden met de hoeveelheid suiker in een product. Dat doen ze thuis wel. Het wordt daarentegen wel gewaardeerd, wanneer horecazaken zich voor hen bezighouden met de functie van hetgeen dat ze eten en drinken. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar; Communiceer hier dus goed over! Daarmee maak je misschien net het verschil.

4. Balans tussen mens en omgeving

De balans tussen mens en omgeving is een trend die andere ‘trends’ samenvoegt. De welbekende trend van vega en vegan komt hierin terug en zal in 2021 ook weer een grote rol spelen. We voegen er in 2021 alleen een extra dimensie aan toe; Eco-friendly. Vele mensen kiezen ervoor om vegetarisch of veganistisch te leven, met verschillende achterliggende gedachten; het effect op het lichaam, het dierenleed of de milieuschade. 

Eco-friendly – bacon van bieten – Ardo
Eco-friendly – tegen verspilling – THIJS-ijsthee

Bij Eco-friendly is dat niet het geval. Je denkt aan de gezamenlijke waarden wanneer je voor een keuze staat. Je streeft naar een balans tussen mens en omgeving. Waarom deze trend in 2021 vaker voor zal komen, is vooral ontstaan door afgelopen maanden. De lockdown was een eyeopener voor velen. De blauwe lucht en het verminderen van de co2 liet zien dat er mogelijkheden zijn om de aarde te ‘redden’. 

Deze trend vertaalt zich in de horeca door in de keuzes van restaurants en maaltijden die mensen kiezen. Nee, dit betekent niet dat iedereen vega(n) gerechten op het menu verwacht. Producten als avocado’s of soja zijn voor mensen die geen dierlijke producten eten een oplossing, terwijl dit juist minder goed is voor de planeet en dus ook mens en dier. Het is een trend die we niet alleen in 2021, maar de komende jaren steeds vaker tegen zullen komen. 

Eco-friendly: EcoTapwater

Millennials over Eco-friendly

De meerderheid bestempelt zich niet als vega of vegan, maar geeft wel aan dat ze zich verantwoordelijk voelen voor de toekomst van het klimaat en milieu en hier rekening mee willen houden. Hier komt het eco-friendly kijken. Het lukt niet altijd, maar de meeste proberen het wel. Het zit bij hen vaak in de kleine dingen.

“Ik ben wel minder avocado’s gaan kopen, omdat ik weet dat dat heel slecht is voor het milieu, maar vegetarisch zie ik mezelf niet worden.”

Ze zijn zich bewust van het klimaat en de milieuschade en weten dat dit anders moet. Toch zijn er ook Millennials bij, vaak studenten, die er niks mee doen en wel vinden dat de overheid en onder andere horecazaken het moet aanpakken. Naast het gebruik van producten als avocado en soja was ook de hoeveelheid plastic verpakkingen die gebruikt werden voor afhalen en bezorgen een groot irritatie punt onder Millennials. Waar de jongere studenten genoten van de bestelopties, heeft dit bij de Millennials die zich bezighouden met duurzaamheid een negatieve stempel achtergelaten.

Speel in op opkomende trends en houd rekening met je omgeving. Laat op jouw manier zien dat je betrokken bent en meewerkt aan een betere omgeving. Denk bijvoorbeeld aan het doneren van overig voedsel aan de lokale voedselbanken of maak gebruik van afbreekbare en biologische verpakkingen bij het bezorgen. 

5. Escapism

Je voelt het misschien al aankomen. Escapism is het ontsnappen (escape) aan de werkelijkheid. Een trend waar heel Nederland naar uitkijkt, even weg zijn van huis. Afgelopen jaar speelde deze trend al een grote rol. Mensen gingen op staycation in eigen stad, begonnen fanatiek met gamen en puzzelen en de dagelijkse routine veranderde naar drie keer wandelen per dag. Allerlei opties om even te verdwijnen. 

Escapism: bordspellen

De horeca zal voor vele de eerste plek zijn waar ze naar toe vluchten als de lockdown voorbij is. In 2021 zullen consumenten vooral naar de horeca toegaan voor iets specialer dan thuis en omdat ze het uitje niet willen missen. Hier kan je je als horecazaak in onderscheiden. Hoe?

  • Ben je de gelukkige eigenaar van een terras? Gefeliciteerd, het terras is in 2021 jouw held! Het nieuwe binnen wordt in 2021 buiten. Een veilige plek voor vele gasten, waar ze samen kunnen zijn met vrienden en familie. Je terras is daarom key dit jaar. Zorg dat je terras meer is dan een paar stoelen, tafels en parasols. Maak jouw terras een verlenging van binnen en biedt je gasten een plek buiten aan.
Trending op TIPPR: ‘winter’ terras
  • Zorg voor speciale avonden, die ze echt niet kunnen missen. Denk aan een pub quiz of een uniek optreden.  
  • Creëer gezelligheid en faciliteer in een ontmoetingsplek door bijvoorbeeld bord of kaart spelletjes aan te bieden. Zo kunnen mensen elkaar ontmoeten en de spelletjes trend die 2020 heeft veroorzaakt in stand houden. 
  • Laat jouw gasten op reis gaan in jouw concept. We kunnen naar verwachting de komende tijd nog niet op reis, maar willen dit maar als te graag. Speel hierop in en haal de vakantie naar jouw zaak. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een land te vertalen in jouw menukaart of interieur. 

Millennials over Escapism

We hebben er al in andere trends naar gelinkt. Millennials missen het contact. Ze willen er even tussenuit. De lockdown heeft Millennials nieuwe mogelijkheden laten zien, zoals thuis uiteten gaan. Toch is dit volgens hen minder speciaal en gaat hen niks boven het uitje. Hoe je het ook wendt of keert; dat kan je thuis niet nabootsen. 

Het ontsnappen aan de werkelijkheid vertalen de Millennials vooral door naar een avond in de horeca. Hetgeen wat deze leeftijdsgroep het meeste heeft moeten missen in 2020. De Escapism trend is de reddende engel voor de horeca en vooral wanneer je kijkt naar Millennials. Millennials hebben in het dagelijks leven vaak last van FOMO (fear of missing out). Zet bovenstaande tips dus ook zeker in om hen naar jouw zaak te verleiden. Millennials staan te trappelen om een voet in de horeca neer te zetten. Ontvang ze met open armen!

6. Cocooning

Even terugtrekken in je eigen coconnetje, heeft ervoor gezorgd dat de creativiteit van de mens naar boven kwam. Ondanks dat er een grote groep een sprintje trekt zodra de horeca weer open is, zijn mensen de mogelijkheden van thuis blijven gaan herwaarderen. Een restaurant naar jou laten komen, een hotelsuite in je eigen kamer en horecaproducten thuis gebruiken om te koken. Het heeft de ogen geopend van vele. 

In 2021 zal het uiteten in de horeca weer terugkomen, maar tot die tijd hebben de mensen het gemak van afhalen en bezorgen ontdekt. De cocooners, zorgen voor een kans in de horeca; omnichannel. Zorg dat je zowel online als offline verkrijgbaar bent. De kloof tussen retail en horeca was al aan het verkleinen. Dit is de kans om jouw producten altijd beschikbaar te stellen voor consumenten en de concurrentie aan te gaan met de supermarkt. Via de TIPPR.SHOP kan je als horecaondernemer een gratis webshop aanmaken en producten aanbieden voor thuis.

Extra omzet door jouw producten te verkopen via Tippr.shop

Millennials over Cocooning

Het cocoonen viel bij Millennials wat minder in de smaak. Ze hebben allerlei alternatieven bedacht om er het beste van te maken. Spelletjes doen en wandelen waren onderdelen die hen bezighield. 

Het grootste gemis was natuurlijk het gemak van de horeca. Millennials vinden dat zij recht hebben op gemak en besteden hun tijd daarom graag de horeca in. Doordat ze de horeca niet konden betreden, is deze generatie nog meer gaan bestellen en hebben zij volop geprofiteerd van het bestellen en thuis uiteten gaan. Een goede tijdelijke oplossing, met de nadruk op tijdelijk. 

Waar de oudere generaties sneller voor kliekjes in huis kiezen, gaan Millennials in 2021 het liefste weer gewoon de horeca in. Dat maakt het nou juist zo’n belangrijke generatie voor de horeca. Hoe bereik je die? Dat lees je hieronder.

7. Digital hospitality – Hoe gaat het je helpen?

Alle bovenstaande trends hebben er iets mee te maken; technologie. Ja, er zit een gevaarlijke kant aan, maar het biedt tegelijkertijd zoveel mogelijkheden. Het zorgt voor minder persoonlijk contact waardoor de efficiëntie, veiligheid en hygiëne in jouw horecazaak wordt verhoogd. In Nederland heeft de technologie een versnelling doorgemaakt door onder andere Covid-19. In Nederland zijn er al verschillende concepten die hiermee aan de slag gaan, zoals; Yotel, CitizinM en CityHub, maar in landen als Japan of China zijn ze hier al een stuk verder in. Deze digitalisering zie je langzamerhand ook deze kant op komen.

Technologie: Kitchen Manager – Horeko
Technologie: Apprendo Horeca
Technologie: betalen op 1,5m afstand met Tikkie

Vooral aankomend jaar zal de technologie van zich laten horen. We hebben er de maanden dat de horeca open was al even van mogen proeven. De vele bestel, bezorg en reserveer apps zijn niet meer weg te denken. Een gemaksoplossing en daarnaast vaak duurzaam alternatief voor zowel de horeca als jouw gast! Je kan simpel weg niet meer zonder. Niet als je de concurrentie wil verslaan.

Technologie: bezorgplatforms

Daarnaast merken we dat social media en de foto’s en video’s die je hierop gebruikt steeds belangrijker zijn. Jouw gasten beïnvloeden en alvast een voorproefje geven, maakt ze nieuwsgierigheid naar meer. Huur een fotograaf in of volg een cursus om zelf mooie food photo’s te maken. Zorg er wel voor dat het eten er op het bord, hetzelfde uitziet als op de foto. Maak het instagrammable en maak jouw gast jouw influencer. 

Trend: een ‘Instagrammable’ onderneming

Website

Je website is onmisbaar; je gasten willen online alvast de menukaart bekijken en direct online reserveren. In de rij staan is echt verleden tijd. 

Technologie: online bestellen en reserveren

Social media

Daarnaast merken we dat social media en de foto’s en video’s die je hierop gebruikt steeds belangrijker zijn. Jouw gasten beïnvloeden en alvast een voorproefje geven, maakt ze nieuwsgierigheid naar meer. Huur een fotograaf in of volg een cursus om zelf mooie food photo’s te maken. Zorg er wel voor dat het eten er op het bord, hetzelfde uitziet als op de foto. Maak het instagrammable en maak jouw gast jouw influencer. 

Hygiëne

Hygiëne en reiniging: Diversey

Hygiëne, een onderdeel dat de komende jaren zeer belangrijk is en vraagt om de nodige aanpassingen in jouw horecazaak. Ook dit is op te lossen door middel van technologie. Zorg dat er zo min mogelijk persoonlijk contact gemaakt hoeft te worden in jouw zaak. Creëer een hygiënische omgeving door middel van; automatisch opengaande deuren en wc-brillen, handsanitizers, UV licht en schoonmaakrobots. Laat jouw gast duidelijk zien dat je hun hygiëne belangrijk vindt. Meer TIPPs over het aanpakken van een gezonde omgeving voor jouw gast, lees je in onze blog ‘Tijd voor de grote schoonmaak’. 

Kosten besparen

Naast het verminderen van persoonlijk contact, snelle service en hygiëne die alle bestel-, reserveer- en betaalapps met zich meebrengen, zorgt technologie ook voor het besparen van veel kosten. Hoe?

  • Zorg dat jouw personeel in wordt gezet voor het persoonlijke contact en het brengen van de bestellingen. Door alle andere handelingen over te laten aan de technologie versnelt het proces en worden er meer mensen op een dag geholpen. 
  • Door gebruik te maken van een digitale keuken manager kan ook het personeel een stuk efficiënter werken. Ook dit zorgt voor versnelling en uiteindelijk meer gasten in jouw horecazaak.

Dark kitchens

Technologie: Dark kitchens

Technologie heeft bijgedragen om de bezorg trend te versnellen. Als de lockdown over is zal de capaciteit van je keuken hier misschien niet op ingesteld zijn, waardoor naar verwachting veel horecazaken hiermee stoppen. Naast bestaande horecazaken zijn er ook steeds meer restaurants die een virtueel restaurant (dark kitchen) openen ter ondersteuning van de bezorgmarkt. Dat zijn restaurants zonder fysieke locatie, die vaak op een centrale plek in de stad een keukenruimte huren en vanaf daar maaltijden bezorgen.

Millennial over digital hospitality

Technologie is een trend die bij de Millennials al met de paplepel ingegoten is. Ze weten niet beter. Ze houden dagelijks alle trends in de gaten en delen hun hele leven op social media. Ze lopen geen restaurant naar binnen zonder eerst op de website of social media gekeken te hebben. Ziet het er gezellig uit? Dan is het het proberen waard.

Wat een Millennial een echte Millennial maakt, is hun sterke mening. Ze delen deze maar al te graag op social media en zijn moeilijk van mening te veranderen. Behalve door bekende. Millennials stellen de mening van bekende (influencers) namelijk zeer op prijs en vertellen hier ook door beïnvloed te worden. Zij geven aan de mening van vrienden heel belangrijk te vinden wanneer ze ergens uiteten gaan. Wat je uit bovenstaande tekst kan concluderen is dat de juiste website en social mediakanalen jou geloofwaardig maken.

Daar begint het tenminste. Social media maakt de keuze voor Millennials makkelijk en dat is voor hen het belangrijkste; het gemak. Niet alleen online, maar ook in de horecazaken hebben Millennials het liefst een zo ontspannen en gemakkelijk mogelijke avond. Als ze moeite willen doen, blijven ze wel thuis. Horeca is voor Millennials een gemaksoplossing en statussymbool. Dit delen ze uiteraard graag op social media!

Eten is een manier van ontspannen

Het verbaast je waarschijnlijk ook niet als we zeggen dat Millennials alle bestel-, betaal- en reserveer apps maar al te fijn vinden. Millennials zijn ook de reden dat deze ontwikkelingen nooit meer weggaan. Het brengt volgens hen gemak met zich mee en zorgt ervoor dat alles sneller verloopt. Een drankje binnen no-time voor je neus en jouw favoriete dessert of cocktail thuisbezorgd.

Ik vind het een top uitvinding. Zelfs op een bomvol terras staat mijn drankje binnen een minuut op tafel.”

Bied Millennials een gezellige, ontspannende avond aan en laat hen vooral de rest doen. Laat in 2021 je fans het werk doen.

*Millennials
De Millennial generatie, ook wel de gemaksgeneratie genoemd, zijn geboren tussen 1980 en 1995. Er zijn momenteel 4,3 Miljoen Millennials in Nederland. De Millennials die voor dit onderzoek zijn ondervraagd zijn tussen de 25 en 35 jaar oud. 

Wil je meer weten? Download de TIPPR app om met ons mee te TIPPR’en

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?
Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Altijd op de hoogte blijven?



 

Laatste artikelen

Berging Brouwerij: Private Label bier, frisdrank & gedistilleerd

Als horecaondernemer wil je elke dag fans creëren voor jouw onderneming. Bij Berging Brouwerij denken ze met je mee en kan er samen iets...

Zeg ja tegen Tortilla

Nacho’s komen in alle vormen en maten. Met gehakt, uit de oven, met kaas, met jalapeños en ga maar door! Daarnaast kunnen de andere...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

Instagram
×

Hallo!

Neem hieronder contact met ons op via Whatsapp chat of stuur een email naar info@tippr.nl

× Whatsapp ons gerust!