fbpx

LinkedIn TIPP’s

Hoe word jij succesvol op LinkedIn?

Vanuit TIPPR helpen we jou om een LinkedIn TOPPR te worden. Wekelijks delen we tips op het gebied van LinkedIn. Zo helpen we je om via social media aan de slag te gaan met sales, Social Selling!

Tip 5 van TIPPR – Haal het beste uit jouw bedrijfspagina

Een bedrijfspagina geeft jou de kans om je merk goed over te brengen op je doelgroep. Je kan informatie delen en de interactie aan gaan met je doelgroep. Daarnaast zorgt een bedrijfspagina voor een professionele uitstraling en verhoogt het het bereik van het Privé profiel.

“Een bedrijfsprofiel dat volledig is ingevuld krijgt minimaal 30% meer views.”

Waar moet je pagina minimaal aan voldoen:

  • Logo
  • Info
  • Contactinformatie
  • Call-to-action

Echter met meer dan 13 miljoen bedrijfspagina’s op LinkedIn is het belangrijk dat je zorgt dat die van jou opvalt. Zo kan je doormiddel van Social- & Digital Selling jouw merk bouwen. Deze tips helpen het beste uit jouw bedrijfsprofiel te halen.

  • Deel wisselende content
  • Houd de pagina up to date
  • Tag jouw team of bekenden in je update
  • Gebruik zoektermen (positief voor google)
  • Gebruik visuele content

Tip 4 van TIPPR – Vergroot je netwerk 

Als verkoper/leverancier ben je vaak bezig je netwerk verder uit te breiden. Via LinkedIn kan je jouw (online) netwerk eenvoudig uitbreiden, een groot netwerk zorgt tenslotte voor een beter bereik. Het is hierbij wel belangrijk om rekening te houden met de kwaliteit van je netwerk, link voornamelijk met connecties in dezelfde branche. Op deze manier zullen jouw connecties ook meer betrokkenheid tonen.

Op het moment dat je 500+ connecties hebt word je door LinkedIn als ‘power user’ gezien, dit zorgt voor een boost in jouw bereik! Maar hoe vergroot je jouw netwerk?

  • Zorg dat je profiel volledig zichtbaar is voor iedereen
  • Stuur altijd een gepersonaliseerde uitnodiging
  • Post met regelmaat
  • Reageer op relevante posts
  • Gebruik relevante ‘hashtags’
  • Meld je aan bij relevante groepen

Belangrijk is om niet bang te zijn om te linken met andere LinkedIngebruikers. Je weet nooit wat je voor elkaars netwerk kan betekenen! 

Tip 3 van TIPPR – Laat je post visueel uitblinken

Elke dag worden er meer dan 2 miljoen LinkedIn updates geplaatst. Hoe zorg jij ervoor dat jouw post opvalt tussen al deze nieuwe updates?

“Een post met een visual krijgt tot wel 98% meer reacties t.o.v. een post zonder visuals”

Door het plaatsen van afbeeldingen, video’s of verwijzingen naar artikelen versterk je jouw post. Op deze manier kan je in een oogopslag je boodschap overbrengen of de lezer nieuwsgierig maken.

Tips voor de perfecte afbeelding of video:

  • Zorg dat deze uniek is
  • Laat een herkenbare situatie zien voor je doelgroep
  • Het beste formaat is 1200 x 628 pixels
  • Een gezicht zorgt voor extra interactie

Op deze manier verhoog jij jouw bereik en bouw je een relatie op met jouw netwerk. Het LinkedIn algoritme zorgt er op deze manier weer voor dat al jouw content een beter bereik krijgt.

Iedere week delen wij weer een nieuwe LinkedIn TIPP en zo word jij ook een Social Selling TOPPR.

Tip 2 van TIPPR – Deel relevante content

Veel LinkedIngebruikers posten nog te vaak content die geen of weinig waarde toevoegt voor de volgers. Vaak is de content geschreven om te verkopen. Commerciële content kan gebruikt worden op LinkedIn, maar het is belangrijk regelmatig objectieve en relevante content te delen. Op deze manier maak je op de juiste manier gebruik van Social- & Digital Selling en voeg je waarde toe voor jouw doelgroep.

CONTENT klinkt makkelijker dan het daadwerkelijk is!

Het belangrijkste om je bereik te vergroten op LinkedIn is door content te delen die waarde toevoegt voor de lezers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan

  • Tips
  • Actualiteit
  • Trends
  • Bied hulp
  • Deel een blog of artikel

Hierdoor verhoog jij jouw bereik en bouw je een relatie op met jouw netwerk. Het LinkedIn algoritme zorgt er op deze manier voor dat al jouw content een beter bereik krijgt. Win-win dus!

Tip 1 van TIPPR – Zorg dat je profiel in orde is

Doormiddel van Social Selling kom je online in contact met de horeca. LinkedIn is hier het perfecte social media kanaal voor. Een groot bereik is hierbij cruciaal.

get the basics right!

Het algoritme van LinkedIn, software die bepaalt welke post bovenaan staat, zorgt voor je zichtbaarheid. Hoe hoger je in LinkedIn staat, hoe groter je bereik van je LinkedIn-post. Door volledig aanvullen van jouw LinkedIn profiel zorg je ervoor dat je als authentiek gezien wordt. Het algoritme zal je dan een Good-To-Go geven waardoor je hoger in het algoritme komt. Dus een beter bereik!

Waar moet je profiel aan voldoen?

  • Profielfoto (maak deze ook zichtbaar voor buiten je netwerk)
  • Header, afbeelding bovenaan
  • Koptekst die laat zien wat je doet of voor andere kan betekenen (niet alleen je functie)
  • Huidige functie
  • Samenvatting
  • Laatste 3 functies
  • Voeg vaardigheden toe

Iedere week weer een nieuwe LinkedIn TIPP en zo word jij ook een social selling TOPPR.

Altijd op de hoogte blijven?



Laatste artikelen

Kosten besparen in tijden van Corona – Centraal beheer

Dit artikel verder lezen in de app? Open in de app Hoe kan je kosten besparen...

Profiteer van Black Friday!

Dit artikel verder lezen in de app? Open in de app Black Friday, het concept dat...
Advertisment

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

Instagram
LinkedIn
Share
×

Hallo!

Neem hieronder contact met ons op via Whatsapp chat of stuur een email naar info@tippr.nl

× Whatsapp ons gerust!