fbpx

‘Kan ik de restjes meenemen?’

Wie al eens in Amerika is geweest weet hoe gewoon het daar is om je restjes, van op restaurant gaan, mee te nemen in een ‘doggy bag’.

Dit artikel verder lezen in de app?



Wij snappen dit ook volkomen! Hoe heerlijk is het om de volgende dag met de lunch nog van de restjes van je quesadilla van gisteravond te kunnen genieten?!

Maar waarom zijn wij, Europeanen, dan toch te gegeneerd om hierom te vragen? Het heeft van alles te maken met geschiedenis en de stand van iemand in de bevolking. Wat over bleef ging vroeger vaak naar het huishouden en het stond voor luxe als je wat kon laten liggen.

Maar tegenwoordig is voedselverspilling toch juist je-van-het! Dus wij zeggen; laat die historische etiquette regels, ga mee het gevecht aan tegen voedselverspilling en vraag je gasten na hun avondmaal of ze de restjes mee willen nemen naar huis!

Happy Italy is bijvoorbeeld een concept wat actief hiermee omgaat. Ze hebben speciaal doosjes ontwikkeld zodat gasten eten mee naar huis kunnen nemen.

Ze hebben op de doosjes ook weer hun merk vermeld zodat ze de gast de volgende dag ook weer aan Happy Italy denkt als ze de koelkast opendoen.

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR’n.

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

Healthy Coke – mineraalwater met balsamicoazijn

Wat als je een cola zou kunnen serveren zonder de bijbehorende suikers (65 gram)? Verras je gasten met een "gezonde cola", nu al hot op...

no waste tips – Alex Haupt, 101 Gowrie,

no waste tips van Alex Haupt van Restaurant 101 Gowrie (MICHELIN Young Chef Award 2021). Aldus Alex: "If something is edible, someone should eat...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.