fbpx

Horeca Pick-Up Point

Horeca producten bestellen?



Horeca Pick-Up Point: horeca producten verkopen aan consumenten via de horeca. In de kappersbranche is het heel normaal maar voor de producten met horeca kwaliteit willen consument ook graag betalen! Denk bijvoorbeeld aan een exclusieve tonic of die lekkere espresso maar je zou ook kunnen denken aan horeca vlees voor de BBQ. TIPPR helpt horecaondernemers deze producten digitaal te presenteren in samenwerking met hun leverancier!

EEN HORECA-ONDERNEMER IS DE BELANGRIJKSTE SCHAKEL TUSSEN VRAAG EN AANBOD.

Vanaf 1 mei komt TIPPR met de Horeca pick-up points. Nu de horeca noodgedwongen creatieve omzetstromen heeft toegevoegd aan de bedrijfsvoering gaat het lastig worden om na de heropening van de horeca weer afscheid te nemen van deze extra, en tijdelijk enige, inkomsten. De mitsen en maren zijn verdwenen en we zijn een ervaring rijker. De consument heeft direct bij de groothandel kunnen winkelen, fabrikanten leveren aan de deur en de horecaondernemer betaalt de rekening.

TIPPR wil samen met de horecaondernemers, fabrikanten en groothandels de hub vormen in de nieuwe B2ME-conomy. Een open platform zonder exclusiviteit waar de hele keten baat bij heeft. De kappers doen het al jaren. Bij jouw favoriete kapper koop je ook kwalitatief betere producten voor thuis verzorging.

We gaan starten met een aantal gerenommeerde horecaondernemers. Via de TIPPR-app kunnen consumenten verrassende producten bestellen die normaliter niet makkelijk verkrijgbaar zijn. De horecaondernemer krijgt de mogelijkheid om eigen huisgemaakte producten toe te voegen. Hun bekende signatuur ook voor thuis. De TIPPR-box wordt dan zelf bij het dichtstbijzijnde Horeca Pick-up Point opgehaald. Alle tijd voor een kop koffie of een wijntje.

BOODSCHAPPEN DOEN WAS NOG NOOIT ZO leuk.

Waarom Horeca Pick-Up Points:

De horeca krijgt te maken met nieuwe concurrenten. Consumenten halen nu massaal hun eten en drinken bij de supermarkt en minder snel bij de horeca. De supermarkt neemt de rol van de horeca over!

Horeca heeft onderscheidend vermogen t.o.v. de supermarkt, namelijk unieke producten die alleen hier worden aangeboden. De consument heeft als ambitie het niveau van de horeca; “de lekkerste koffie drink je in de horeca”! De beste producten worden in de horeca verkocht, daarom komen wij met: “Horeca Producten voor Thuis”.

Dit biedt veel kansen:

  • Extra omzetstroom toevoegen aan de horeca;
  • Traffic generen richting de horeca;
  • Afhaal moment gebruiken voor up-selling;
  • Meer omzet door de keten voor de groothandels en leveranciers;
  • Unieke boutique producten activeren onder consumenten;
  • Samen de horeca door deze lastige tijd heen helpen.

Hoe werkt dat dan precies voor mijn zaak? 

  1. De horeca leverancier is lid van TIPPR en geeft je kosteloos op in de TIPPR app als één van de Horeca Pick-Up Points voor zijn producten;
  2. De consument kan in de TIPPR-app zien op welke locaties een bepaald boutique merk te verkrijgen is;
  3. De consument komt bij jou langs om de producten die hij wil kopen af te halen; dit biedt de horecaonderneming kans voor up-selling.

Hoe kan een leverancier deelnemen

Als horeca leverancier kan je met de Horeca Pick-Up Points juist in deze tijd de horeca extra helpen met nieuwe omzet. Het bijkomende voordeel is dat de producten sneller door de keten gaan en een hogere omzetsnelheid voor je groothandel of handelspartner. Lees hieronder hoe je kan deelnemen:

  • Registreer je product via mijn.tippr.nl, via TIPPR kan dit al vanaf 75 euro per product per maand;
  • Na registratie neemt TIPPR binnen 24 uur contact op om het product online te activeren;
  • Indien het product online actief is kunnen leveranciers horecaondernemers benaderen om zich aan te melden voor een Horeca Pick-Up Point.
  • Indien een ondernemer wil deelnemen stuur je de naam, het adres en het WhatsApp nummer naar TIPPR en wordt de Horeca Pick-Up Locatie toegevoegd.
  • In de TIPPR-app vind je op je product pagina linksboven een deelknop. Dit is de link naar je pagina, deel deze met je klant en je kan beginnen met het delen van deze optie via social media. Vraag je klant dit ook zeker te doen.

Conversie op Mobiel & Desktop

In de TIPPR-app op je mobiel wordt een bestelfunctie toegevoegd. Hiermee kan de consument bij een Horeca Pick-Up Point bestellen of indien je een groot gebruiker bent (horecaprofessional) direct bij de groothandel of de leverancier.

Indien je de TIPP-app niet op je mobiel hebt kan er ook besteld worden via een website op je desktop. Zo kan je via de TIPPR website of social media direct producten bestellen.

Op deze manier vult TIPPR iedere stap van de customer journey in. Hiermee kan zowel de consument als de horeca professional zich inspireren en direct bestellen indien van toepassing.

Customer journey bestelproces

Vraag & Antwoord

  • Wanneer wordt een horecaondernemer opgenomen in de TIPPR app?
    Nadat de leverancier contact heeft gehad met de horecaondernemer zal het product geactiveerd worden.
  • Hoe kan een consument bestellen?
    De consument neemt contact op met de horecaondernemer via de mail of WhatsApp. Deze bepalen gezamenlijk het afhaalmoment.
  • Wie bepaalt de prijzen?
    De horecaondernemer bepaalt zelf een prijs om de producten te verkopen. TIPPR zal hier geen rol in spelen.
  • Waarom worden de betalingen niet verwerkt via TIPPR
    We laten de transactie bij de horecaondernemer omdat deze verantwoordelijk is voor de prijs en afhandeling.
  • Hoe weten we of er genoeg voorraad is?
    Dat weten we niet. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de horecaondernemer. Doordat er via de email of de telefoon contact is, kan dit door de horeca met de consument afgestemd worden. 
  • Hoe kan een horecaondernemer zich aanmelden?
    De horecaondernemer kan contact opnemen met zijn leverancier. Die kan een account aanmaken op TIPPR zodat ze de horeca kunnen helpen door zijn producten actief te promoten. 
  • Hoe kunnen de gegevens van de horecaondernemer worden aangepast?
    Op dit moment wordt dit door TIPPR-support opgepakt maar we werken eraan dat dit straks digitaal verwerkt kan worden door de leverancier.
  • Hoe verloopt de bevoorrading van de horeca
    De bevoorrading van de horeca zal verlopen volgens de bestaande routes. Indirect via de groothandel of direct via de leveranciers. 
  • Waarom zou ik als horecaondernemer mee moeten doen?
    De keuze is geheel vrijblijvend voor horecaondernemers. Omdat ze het product voeren kunnen ze extra omzet genereren. Deze horecaproducten zijn onderscheidend en kunnen extra traffic richting de horeca genereren.   
  • Kan ik naast deze producten ook andere producten meeverkopen?
    Indien een consument contact opneemt zullen we zeker adviseren om ook andere producten te verkopen. Zo zorgen we er met elkaar voor dat er extra omzet binnenkomt voor de horeca.
  • Kan ik de producten ook bezorgen?
    Als horecaondernemer bepaal je zelf of je de producten wil laten afhalen of gaat bezorgen.
  • Kan ik als leverancier de prijs voor de horeca bepalen?Als leverancier kun je alleen een advies prijs geven. De Europese en Nederlandse mededingingsregels staan niet toe dat leveranciers prijzen opleggen aan wederverkopers, dit is verticale prijsbinding. Vandaar de adviesprijs die je mee kan geven.
  • Hoe kan ik, als horecaondernemer de verkopen stimuleren?
    We adviseren je de product link zeker te delen zodat je aan je vaste gasten kan laten weten dat je extra producten aanbiedt. Het product met de link is te vinden in de TIPPR app. Als je op de deel knopt drukt, kun je het delen in je social medianetwerk. We adviseren je ook om je medewerkers te vragen dit te delen zodat je bereik nog groter wordt. Vanuit TIPPR en de leveranciers zullen we het ook delen om elkaar te helpen.   

Wil je meer weten? Download de TIPPR app om met ons mee te TIPPR’n

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

10 TIPS Trend: No Waste Restaurant

Kosten Besparen met No Waste - van Waste naar No Waste RestaurantDuurzaamheid in de horeca gaat verder dan het bord - het is een ketenbrede...

Lekker zomers: gekonfijte Artisjokburger

Caprichos del Paladar Steeds meer consumenten kiezen voor een burger. Hier zien we dat steeds vaker de keuze gemaakt wordt voor een gezonde gourmet burger.Caprichos...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg