fbpx

Aan de slag met Social Selling!

Dit artikel verder lezen in de app?



Afgelopen maandag was de Digital Selling Summit 2020. In deze livestream is onder andere het thema Social Selling aan bod gekomen. Een onderwerp dat niet meer weg te denken is en juist in deze tijd in onze branche van belang is. Wat is Social Selling precies, waarom is het belangrijk en hoe ga je ermee aan de slag? We leggen het voor je uit.

Wat is Social Selling?
Social Selling is het professioneel en routinematig aanwezig zijn op social media. Verkopers die zelf relevante content delen en frequent reageren op de content van anderen creeëren awareness. Door de nieuwsgierigheid van je klanten te wekken en online zaadjes te planten zal je uiteindelijk meer omzet genereren. Bij Social Selling ligt de focus zowel op het contact met nieuwe klanten als op het in contact blijven met bestaande klanten.

Waarom Social Selling?
Social Selling vervangt de oude manier van verkopen niet. Met Social Selling verhoog je de succesfactor in je salesfunnel. We blijven aan telesales doen en bezoeken staan nog steeds in de agenda. Er zijn verschillende stappen nodig om tot dat nieuwe contact te komen. Online-platformen bieden een scala aan oplossingen. Juist in deze tijd is de onlinewereld steeds belangrijker. Alle beslissers zijn tegenwoordig online en bereikbaar. Door middel van Social Selling en die ‘zaadjes’ die je plant, kan je je doelgroep op een warme manier benaderen.

Sommige bedrijven hebben moeite met het online delen van hun productinformatie. Dat is absoluut niet meer van deze tijd. Er is tegenwoordig zoveel informatie online beschikbaar, dus als jij je informatie niet deelt, doen andere dit wel. Zodra je begint met het delen van veel kwalitatieve content vervul je de behoefte naar verbinding, die klanten hebben. In plaats van korte termijn scoren met een verkoop bouw je een veel duurzamere relatie op. Klanten worden fan van je merk en gaan je aanbevelen.

“Zorg dat je goed blijft voor degene waar je zaken mee doet. Je blijft relevant als je aanwezig bent. Steek je nek uit voor je netwerk. Digitaliseren helpt hierbij als ondersteuning.” – Charley van Goch

Wist je dat:
93% start het koopproces via een online zoekopdracht;
90% reageert niet meer op cold calls;
82% van de beslissers is online bereikbaar;
60% Doorloopt het 1e deel van het koopproces zonder verkoper.

Binnen de Social Selling methodiek zijn er verschillende stappen die je moet doorlopen. Wil je meer informatie over deze stappen, kijk onze livestream van The Social Selling Summit 2020 terug!

“Wees als leverancier of horecaondernemer continue online relevant, zichtbaar en aanwezig. Je netwerk ‘Who You Know’ is belangrijk, maar het is nog belangrijker ‘Who Knows You’. Dit krijg je voor elkaar door continue voor een langere periode online aanwezig te zijn en relevante content te delen met je volgers.” – Toni van Dam

Tekst credit: The Social Selling Company

Wil je meer weten of de hele blog lezen? Download de app om met ons mee te TIPPR’n.

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

Healthy Coke – mineraalwater met balsamicoazijn

Wat als je een cola zou kunnen serveren zonder de bijbehorende suikers (65 gram)? Verras je gasten met een "gezonde cola", nu al hot op...

no waste tips – Alex Haupt, 101 Gowrie,

no waste tips van Alex Haupt van Restaurant 101 Gowrie (MICHELIN Young Chef Award 2021). Aldus Alex: "If something is edible, someone should eat...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.