fbpx

10 tips voor een succesvolle heropening

Dit artikel verder lezen in de app?



TIPP 1: Plaats plexiglas tussen tafels in
 Op deze manier kan je met z’n allen aan tafel zitten maar limiteer je het fysieke contact en dus de verspreiding op bacteriën.

TIPP 2: Verander je indeling
Zorg dat je zaak zich ook aan de 1,5 meter afstand houdt en zet je tafels en stoelen dusver uit elkaar dat dit voor iedere gast van toepassing is. Aangezien de horeca niet gebouwd is op 1,5 meter afstand, zal dit voor jou wellicht betekenen dat je een groot deel van je tafels en stoelen moet opbergen. 

TIPP 3: Laat mensen hun handen desinfecteren vooraleer ze naar binnen mogen
Door deze regel in te voeren krijg je enigszins controle op de hygiëne van je gasten. Je weet niet wat ze daarvoor hebben gedaan en hoe serieus zij de situatie nemen.
Op verschillende plekken in Azië, waar ze langzaam de economie terug opstarten, meten ze zelfs de temperatuur op van gasten die binnen willen komen. Wanneer deze hoger (of lager) dan het normale 37 graden, wordt verzocht om terug huiswaarts te keren.

TIPP 4: Plaats automatische dispensing alcoholische handgel
Door automatische dispensing alcoholische handgel te plaatsen creëer je vertrouwen. Je geeft je gast de kans om zijn of haar handen te desinfecteren wanneer ze iets zoals een deurhendel hebben aangeraakt. 

TIPP 5: Train je personeel en jezelf op duidelijke en strikte hygiëneregels
Je kan ervoor kiezen om mondkapjes en handschoenen te gebruiken. Train je personeel op het veilig gebruiken van deze voorbehoedmiddelen. Laat ze de handschoenen bijvoorbeeld regelmatig inwisselen voor nieuwe wanneer ze in contact zijn geweest met de gast. 

TIPP 6: Zorg voor een aparte routing voor afhaal bestellingen
Maak een aparte route voor gasten die bijvoorbeeld eten komen afhalen en laat deze niet doorkruisen met de route voor de gasten die bij je willen eten. Daarnaast kan je ook wachtstrepen op de grond voor de toiletten plaatsen, dit zie je in winkels als het Kruidvat al voor de kassa.

TIPP 7: Ga in gesprek met je leveranciers over een inladingsactie
Ga in gesprek over bijvoorbeeld een inladingsactie, zo krijg je een percentage korting op een grote inkoop. Iets waar geheel de horeca aan zal moeten geloven aangezien je lang de deuren gesloten hebt gehad. 

TIPP 8: Haal onnodige producten van tafel
Onnodige producten zoals geplastificeerde actie kaarten, wijnkaarten, peper en zout molens, ketchup en mayonaise of zelfs bestek wanneer ze enkel een koffietje drinken laten we beter van tafel. Zo houd je controle over wat wel en niet schoongemaakt dient te worden en dat er geen tijd verspild wordt aan het schoonmaken van dingen die niet gebruikt zijn.

TIPP 9: Maak meerdere keren per dag je menu’s schoon OF  kies voor bestel platform.
Hierdoor heb je een contact moment minder voor je personeel, je hoeft minder schoon te maken en hebt een besmettingsrisico minder voor je gasten maar ook je personeel.

TIPP 10: Creëer een onlinepagina waar je aangeeft welke maatregelen jullie als onderneming handhaven
Gasten willen weten waar ze naar binnen lopen, willen weten of het betrouwbaar is en welke maatregelen jij neemt. Als je niet online communiceert hoe jullie ervoor willen zorgen dat gasten met een gerust hart bij jou terecht kunnen, ga je ze mislopen. 

Wil je meer weten? Download de app om met ons mee te TIPPR’n

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

no waste missie

35% van de voedselverspilling vindt plaats in de horecaketen Elk jaar gaat 1,6 miljard ton voedsel (1,3 miljard ton, $1 biljoen of 1/3 van de...

TIPPR no waste plein – BBB 2022

Van 10 tot 12 oktober vindt de BBB Maastricht plaats en bouwt TIPPR een no wast plein van 110 vierkante meter. Tijdens de BBB...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.